سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صلوات سبب شفاعت پیامبران

حضرت زهراعلیها السلام فرمودند: پدرم رسول خداصلى‏الله‏ علیه ‏و آله بر منوارد شد در حالى که مهیاى خواب بودم. حضرت فرمودند: اى فاطمه نخواب مگربعداز آن که چهار عمل را به جاى آورى. اول این که: ختم قرآن کنى،دوم آن که: پیامبران را شفیعان خود گردانى ، سوم این که ، مؤمنین رااز خود خشنودگردانى ، چهارم آن که: حج و عمره کنى. حضرت این را فرموده و اقامه نمازکردند ، من صبر کردم تا نمازپدرم تمام شد. سپس پرسیدم یا رسول ‏الله، مرا به چهار چیزى امرفرمودید که در این مدت زمان، قدرت انجام آنها را ندارم. پدرم تبسمی کرده ،فرمودند: هرگاه سه مرتبه سوره «اخلاص‏» را بخوانى گویا ختم قرآن کرده ‏اى، و هرگاه صلوات بفرستى بر من و پیامبران پیش از من ، همه ما شفیعان تو خواهیم بود و هرگاه براى مؤمنین استغفار کنى پس تمامى ایشان از تو خشنود مى‏ شوند ، و هر گاه بگویى «سبحان‏ الله و الحمدلله و الله‏ اکبر» مثل این است که حج و عمره انجام داده باشى.

بوى عطر

مرحوم آخوند ملاعلى همدانى رحمة ‏الله‏ علیه ، حکایت نموده‏اند که: روزى پیرمردى جهت‏ حساب خمس و زکوة نزد من آمد ، متوجه شدم کهاز آنپیرمرد بوى عطر عجیبى به مشامم میرسد که تا به حال نظیر آن را استشمام نکرده ‏ام. از او پرسیدم از چه عطرى استفاده مى‏ کنى؟ گفت: این بوى خوش ، قصه‏ اى دارد که تاکنون آنرا براى احدى نقل نکرده ‏ام. قصه این است که شبى در عالم خواب پیامبر خداصلى ‏الله ‏علیه‏ و آله را زیارت نمودم ، در حالى که آن حضرت نشسته بودند وحدود ده یا بیست نفر اطراف ایشان حضور داشتند و من هم در آن مجلس بودم.
حضرت فرمودند: کدامیک از شما بر من زیاد صلوات می‏فرستید ؟ میخواستم بگویم که من زیاد صلوات می‏فرستم ، اما ساکت‏ شدم. بار دوم پرسیدند: بازهم کسى پاسخ نگفت . براى بار سوم حضرت فرمودند: کدام یک از شما بر من زیاد صلوات میفرستد؟می‏خواستم بگویم من ، که با خود فکر کردم شاید دیگران بیشتراز من صلوات می‏فرستند. پس آنگاه پیامبر اکرم ، صلى ‏الله‏ علیه ‏و آله،بلند شده و خطاب به من فرمودند: شما بر من زیاد صلوات می فرستى ، و مرابوسید ؛از آن پس این بوی عطرازمن استشمام می گردد.

صدقه زبان

پیامبراکرم صلى ‏الله ‏علیه ‏وآله فرمودند: اى مردم ، بااطاعت ‏خدا به خدانزدیک شوید تا این که خداوند شما را به خیر برساند... واز اموال خودتان در حقوق لازمه انفاق کنید. در این حال ، مردم بلند شده و عرض کردند اى رسول خدا بدن ماضعیف است و مال و منالى هم نداریم که بذل و بخشش کنیم، پس چه کنیم؟حضرت فرمودند: صدقات قلبى و زبانى بدهید. بازمردم سؤال نمودند : چگونه صدقه بدهیم؟ حضرت فرمودند: صدقات قلبى ، ایناست که محبت‏ خدا و محمد رسول خدا وعلى ولى خدا و همه کسانى که براى قیامدر راه دین خداوند انتخاب شده ‏اند ( ائمه معصومین ، علیهم‏السلام،) ومحبت‏ پیروان آنها و کسانى را که از دوستداران شیعیان هستند در دلتان ایجاد کنید. اما صدقات زبان ، این استکه مشغول به ذکر خداوند باشیدو صلوات بر محمد و آلش بفرستید ، زیراخداوند شما را به واسطه ی این اعمال به بهترین درجات مى ‏رساند.

صلوات و رنج ‏شیطان

روزى پیامبر اکرم صلى ‏الله ‏علیه‏و آله از راهى عبور می کرد. در راه شیطان را دید که خیلى ضعیف و لاغر شده است. از او پرسید: چرا به این روزافتاده ‏اى؟ گفت: یا رسول ‏الله از دست امت تو رنج می برم و در زحمت‏ بسیار هستم . پیامبر فرمودند: مگر امت من با تو چه کرده ‏اند ؟ گفت: یا رسول ‏الله امت ‏شما شش خصلت دارند که من طاقت دیدن و تحمل این خصایص را ندارم . اول این که هر وقت ‏به هممى‏رسند سلام می‏کنند. دوم این که با هم مصافحه ( دست دادن) مى ‏کنند. سوم آنکه ،هر کارى را که مى‏ خواهند انجام دهند ان‏ شاء الله مى ‏گویند ، چهارماز این خصلتهاآن است که استغفار از گناهان مى ‏کنند ، پنجم این که تا نام شما را مى‏ شنوند صلوات می فرستند وششم آن که ابتداى هر کارى « بسم الله الرحمن الرحیم‏» مى ‏گویند.

عاجزترین مردم

پیامبرخدا فرمودند: دوست دارید شما را به بخیل‏ ترین ،کسل ‏ترین ، عاجزترین ،دزدترین و جفاکارترین مردم راهنمایى کنم ؟ بخیل ‏ترین مردم کسى است که هنگام ملاقات با مسلمانى به او سلام نمى‏ کند ، کسل ‏ترین مردم کسى است که در عین صحت و سلامتى و فراغت ‏خاطر ، خداى خود را حمد و ستایش نمى‏ کند ،دزدترینمردم کسى است که از نمازش مى‏ دزدد ، جفاکارترین مردم کسى است که نام مرا بشنود وصلوات بر من نفرستد و عاجزترین مردم کسى است که قدرت و توانایى دعا کردن راندارد.

 






تاریخ : سه شنبه 93/2/16 | 5:33 عصر | نویسنده : علی فاضلی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ریحان باکس
  • 

    مقتدر مظلوم :: نوای وبلاگ

    کد مداحی آنلاین برای وبگاه
    
    نجوم | آپلود
    کبوتران زمینی | گالری عکس
    بازی آنلاین | قیمت طلا
    کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت